24 iulie, 2009

Ficăţel de pui... altfel

O jumătate de ficăţel de pui fiert, tot atâta brânzică de vaci şi ulei de măsline, după gust. Se zdrobesc toate cu furculiţa şi se umple un sfert de lipie, se înfăşoară ca o clătită şi i se serveşte bebeluşului. Mandarinuţa s-a lins pe botic, aşa că mai face mami şi altă dată. Poftă bună!

După comentariile celorlalte mămici, o să încerc şi o altă reţetă: ficăţel de pui fiert în lapte, cu ardei crud şi broccoli la abur, toate date prin blender şi puse în lipie. Mie îmi sună bine, sper să iasă pe placul mandarinuţei.

8 comentarii:

  1. Super, asa ceva as manca si eu. Abia ieri am descoperit blogul tau si-l voi urmari cu interes. David are 9 luni si mananca de toate (bine, exclus prajeli si alte chestii nocive pe care nici noi nu le consumam). Noi facem o semi-autodiversificare, adica ii dau si cu lingurita, atat cat accepta, dar mananca si cu mana in voia cea buna. I-am facut pireuri pentru ca si mie imi plac si mananc cot la cot cu el (merg pe principiul ca daca nu-mi place mie mancarea, n-are cum sa-i placa lui, asa ca fac portie mai mare si mancam amandoi). Noi am transformat in scaunel de masa un premergator caruia i-am scos rotitele.
    Pregatesc pentru blogul meu o postare despre diversificare si o sa pun link si spre blogul tau. Poate va fi de folos si altor mamici. Astept urmatoarele retete ale mandarinutei.

    RăspundețiȘtergere
  2. fierul din ficatel, in prezenta calciului din branzica nu se asimileaza bine

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Anonim
    Asa este, cu trei precizari:
    - vitamina C creste absorbtia fierului, cu conditia sa fie prezenta in tractul digestiv (este in laptele matern). De fapt, absorbtia fierului in bebelusii alaptati exclusiv este mult mai mare, 20-50% mai mare decat in cazul bebelusilor alimentati artificial. Aceasta datorita unor caracteristici ale laptelui matern, incluzand un continut mai mic de proteine, mai multa lactoza, acid ascorbic si proteine care ajuta absorbtia fierului. (sursa: Nutrition in pediatrics, W. Alan Walker et al. - pg. 545)
    - vitamina B2 creste raspunsul hemoglobinei la fier si este continuta de produsele lactate si de ficat
    - cantitatea de calciu trebuie sa fie destul de mare pentru a scadea absorbtia fierului; un studiu din 2002 a stabilit ca branza nu scade absorbtia acestuia din mesele bogate in fier.

    surse:
    http://adam.about.com/reports/000057_5.htm
    http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/76/2/419

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna Madi
    Felicitari pentru semi-autodiversificare! Multumesc pentru linkul pe blogul tau, sper sa citeasca despre autodiversificare cat mai multe mamici.

    RăspundețiȘtergere
  5. am incercat si eu "reteta' si nu ne-a iesit..
    lipia clar n-a putut s-o rupa, ce a stors dinauntrul ei a iesit pe partea ailalta si restul s-a imbibat in lipie.
    in final s-a enervat, a dat cu ea de pamant si cu crema de pe maini s-a uns pe fata si pe par, apoi a plans mai rau..
    cum exact impaturesti lipia aia? ca io am rasucit-o ca la rulada, ca pe clasicele clatite..
    ??

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna Gratiela
    Imi pare rau ca lipia nu a fost buna pentru voi. La fel o impaturim si noi, ca pe clatite. Lipia e rupta in patru si compozitia pusa in interiorul 'buzunarasului'. Pe de alta parte, mandarinuta are 6 dinti (primii i-au iesit la 4 luni) si are experienta in folosirea lor (a exersat niste muscaturi si pe umarul meu, cu o forta considerabila :-).
    A, inca ceva - lipia trebuie sa fie proaspat scoasa din frigider, altfel este mai tare si mai greu de rupt cu dintisorii.

    RăspundețiȘtergere
  7. ioana are 3 dinti mari si 2 f mici. vine si al 6-lea, in curand (daca n-o fi sosit deja :) ).
    nicio grija, ca am vazut copii cu mai putini dinti care mancau f bine. peste toate, ea are si refuzul asta al hranei solide.. cam sub orice forma i-as oferi.
    deci nu-i "vina" retetei. e laptele meu, care-i este suficient. deocamdata.
    :)

    RăspundețiȘtergere
  8. ficatul de pui fiert in lapte este mult mai gustos

    RăspundețiȘtergere